أخبار عاجلة
الرئيسية / جرائم و حوادث / أب يعاقب ابنه بـ “كي” أعضائه

أب يعاقب ابنه بـ “كي” أعضائه

في واقعة مأساوية، غاب فيها الوعي التربوي، عاقب أب طفله الصغير بـ “كي” أعضائه بعد تعرضه إلى التحرش على الرغم من أنه المجني عليه!
هذا ما كشفه الدكتور حسين الشمراني، استشاري السلوك والتوحد في المستشفى التخصصي بالرياض، حيث قدِمَ إليه أبٌ للمشورة بعد قيامه بـ “كي” أعضاء ابنه الحساسة عقاباً له على تعرضه إلى التحرش الجنسي.

وقال الشمراني: “الأب أهمل الرقابة على ابنه الصغير، فتعرض إلى التحرش الجنسي من أبناء جيرانه المراهقين”. وأضاف أنه “بدلاً من الاعتراف بخطئه، قرر أن يعالج المشكلة بكي أعضاء ابنه الحساسة بالنار”. وفقاً لـ “عاجل”.

وتابع “جاء طالباً نصيحتي”. ونوَّه إلى أن مثل هذا العقاب يعمِّق المشكلة بدلاً من القضاء على آثارها التي تبقى راسخة في أعماق الطفل، مؤكداً أن هناك أخطاء من جانب الآباء في التعامل مع مثل هذه الحالات، حيث يقوم بعضهم بمعاقبة الضحية حتى لا تتعرض إلى مثل ذاك الفعل مجدداً، بينما يفضِّل آخرون الصمت، وفي كلتا الحالتين يبقى الطفل، سواء أكان ذكراً أو أنثى، متأثراً بما حدث.

وشدد على ضرورة العلاج الكامل للضحية لا الاكتفاء بعقابها عبر اللجوء إلى المختصين لتقييم آثار التحرش، ومن ثم إنقاذ المتحرش به وحمايته، موصياً الأهالي بعدم ترك أبنائهم مع الغرباء، وبشكل خاص مع السائقين.

19 تعليق

  1. I would like to get across my respect for your kind-heartedness giving support to folks that require help on your idea. Your very own dedication to passing the message up and down was wonderfully powerful and has always made people like me to get to their goals. Your personal important guidelines means a great deal to me and even further to my office workers. Many thanks; from all of us.

  2. I was looking at some of your articles on this site and I believe this internet site is really instructive! Keep on posting .

  3. I am glad to be one of the visitors on this great website (:, appreciate it for posting .

  4. Ha, here from yahoo, this is what i was browsing for.

  5. Hello, glad that i stumble on this in google. Thanks!

  6. I was looking at some of your articles on this site and I believe this internet site is really instructive! Keep on posting .

  7. I simply must tell you that you have an excellent and unique article that I must say enjoyed reading.

  8. Intresting, will come back here later too.

  9. I must say, as a lot as I enjoyed reading what you had to say, I couldnt help but lose interest after a while.

  10. Appreciate it for this howling post, I am glad I observed this internet site on yahoo.

  11. I truly enjoy looking through on this web site , it holds superb content .

  12. Thanks for this article. I definitely agree with what you are saying.

  13. Respect to website author , some wonderful entropy.

  14. Me enjoying, will read more. Thanks!

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *